Micro, Macro & Mega Influencer Management

 

Mikro

På Instagram har mikro-influenterne typisk mellem 500-9.000 følgere, hvor disse oftest består af venner samt personer med samme interessefelt. Mikro-influenter kan dermed i særdeleshed være nyttige til såkaldt product placement, hos en specifik målgruppe. 

Mikro-influenterne udvælges oftest til et samarbejde, fordi de har et godt grafisk øje og tager gode billeder, der efterfølgende kan benyttes af virksomheden i markedsføringssammenhæng. Derudover vil de være et naturligt valg til at understøtte større kampagner, der også indbefatter makro- eller mega-influenter.

Makro & Mega

Makro-influenter har typisk minimum 9.000 følgere på Instagram, hvor mega-influenterne derimod både kan defineres ud fra deres høje følgerantal og den brede befolknings kendskab til dem. Fælles for dem er, at de udover at være til stede på diverse sociale medier, også kan de have tilknyttet eksempelvis en blog, hvor der er plads til flere ord og uddybning.

Deres følgere og læsere føler, at de kender og har et tilhørsforhold til influenten. Den tætte relation og dertil tilknyttede høje troværdighed, samt det fælles interessefelt gør det meget værdifuldt for et brand at benytte sig af influenterne i deres markedsføring.

Hver case er forskellig, men uanset om kampagnens fokus er brand awareness, konverteringer med mål om at skabe ROI, udarbejdelse af æstetisk flot content eller noget helt fjerde, så kan samarbejdet mellem influent og brand formes med det specifikke fokus for øje. 

 

Fullservice Influencer Management

 

Vi er et Fullservice Influencer Management, der både kan varetage specifikke opgaver i en given kampagne eller  rådgive og varetage en kampagne helt fra idé til eksekvering.

 

Performance Marketing

 

Hos Fiveme sætter vi i samarbejde med virksomhederne klare KPI’er på hver kampagne og tracker løbende, hvorvidt kampagnen formår at leve op til målene. Uanset om ønsket er eksempelvis salg, flere følgere på Instagram eller awareness hos en specifik målgruppe, så vil vi undervejs monitorere og tilpasse kampagnen med dette in mente.

 

Campaign Execution

 

Fra start til slut vil der være tilknyttet både sælger og kampagne manager på alle kampagner. Dette sikrer, at KPI’erne altid er i fokus, således at du kan føle dig tryg gennem forløbet. Du vil efter endt kampagne modtage en samlet rapport på alle de aktiviteter, der har været på kampagnen. Derved opnås et bredt overblik, der kan benyttes til at tilpasse kommende kampagner og markedsføringsaktiviteter. 

 

Hvorfor vælge os?

Vores mission er at skabe mere gennemsigtighed i et fortsat vækstende marked, og sørge for at influenten får mulighed for at blive en aktiv del af processen, og derved sikre personligt og værdifuldt content af høj kvalitet.

 

81%

køber ofte varer, de har set på sociale medier

 

86%

af kvindelige shoppere bruger sociale medier til inspiration inden et køb

 

61%

af brands finder det vanskeligt at identificere de rette influenter til deres kampagner